Количката е празна!
Контакти
Телефон: +359 888 644 330

адрес и запитвания

Подлъжете мозъка си да отслабнете

на 21 декември, 2013 ,
Какво ви пречи да се вталите? Липса на воля и време? Гени? Стрес, може би?

Според американски експерти, това се случва защото вашата диета не се харесва на мозъка ви.
Редактирано от: Lynne Hyland, www.mirror.co.uk

Да, това е най-новата идея за отслабване - намерете диета, която е съобразена с вашето сиво вещество.

Според психиатър д-р Даниел Амин, различните хора имат различни видове мозък, което на свой ред влияе на теглото. Клиниките на д-р Амин използват авангардни скенери, за да идентифицират модели в сивото вещество, които според него предизвикат затлъстяване. Знаейки как вашият собствен мозък работи е от решаващо значение за получаване на помощта, която му е необходима - "Няма универсални подходи", казва д-р Амин.

 За щастие не е нужно да имате образование в областта на неврологията, за да разберете какво се случва в мозъка ви. Взехме четири от най-разпространените видове мозъци, свързани с наддаване на тегло, така че хвърлете един поглед вътре в собствената си глава и открийте най-подходящата диета за вашия мозък.

 Храните ли се компулсивно?

Отговорът е “да”, ако ...

  • Имате недробоволни натрапчиви мисли за храна и компулсивно поведение на хранене
  • Обсебвате се от депресиращи или тревожни мисли
  • Фиксирате се в една посока на действие и трудно превключвате
  • Трудно ви е да виждате различни опции и възможности и искате нещата по "вашия" начин 
  • Склонен сте да таите злоба
  • По-често преяждате през нощта, отколкото през деня

 ОТ НАУЧНА ГЛЕДНА ТОЧКА: "Най-често срещаните снимки от скенер на мозъка при този тип поведение показват повишена активност в някои мозъчни структури (cingulate gyrus), обикновено причинени от нисък серотонин.

ВАШЕТО РЕШЕНИЯ

  • Физическа активност, тъй като това позволява повече от триптофан (прекурсора на серотонина) да достига до мозъка.
  • Ако повече от три пъти на ден ви поглъщат отрицателни или свързани с храна мисли, станете да свършите нещо, за да се разсеете.
  • Направете списък с 10 неща, които можете да направите вместо да ядете, така че да се разсеете.
  • Изберете диета, която ви предоставя избор - хората с този тип мозък не се справят добре със строгите правила.
  • Стойте на страна от високо протеиновите диети (ниски въглехидрати) и хапчета за отслабване, те не са подходящи за типа на мозъка ви.

Може да помогнат добавки като St Johns Wort и 5-HTP.

Храните ли се емоционално?

Отговорът е “да”, ако ...

  • Ядете, за да се опитате да се развеселите
  • Често сте в лошо настроениe - всичко от леко сезонно неразположение до истинска депресия
  • Често нямате енергия, изпитвате чувство на вина, безпомощност или безнадеждност (след хранене)
  • Ви е по-трудно да контролират теглото през зимата

ОТ НАУЧНА ГЛЕДНА ТОЧКА: "Ниските нива на витамин D и на определящият настроението DHEA хормон са често срещани при този тип мозък.

ВАШЕТО РЕШЕНИE

  • Наблегнете на физическата активност, за да увеличите притока на кръв и повдигащите настроението невротрансмитери в мозъка
  • Променете начина си на мислене. Вашето тяло реагира физически отрицателно на мисли като: "Аз ядох торта, диетата ми се провали". Заместете негативните мисли с положителни: "Тортата беше страхотна и ще хапна по-малко на вечеря, за да не си разваля диетата"
  • Напишете пет неща, за които сте благодарни всеки ден - това е доказано да увеличава щастието в рамките на три седмици.
  • Обградете се с прекрасни аромати.

Витамин D добавки и терапия с ярка светлина могат да помогнат при този тип мозък.

Храните ли се импулсивно?

 Отговорът е “да”, ако ...

Започвате деня възнамерявайки да се храните добре, а след това се поддавате на изкушението.

  • Редовно си казвате "От утре съм на диета"
  • Действате импулсивно без да мислите за последствията
  • Лесно се разсейвате
  • Лесно се отегчавате
  • Трудно ви е да се придържате към плана и да се само-мотивирате

ОТ НАУЧНА ГЛЕДНА ТОЧКА: Типични при този вид мозък са ниската активност в префронталния кортекс, който ръководи мозъка, и ниските нива на успокояващия невротрансмитер допамин.

ВАШЕТО РЕШЕНИE

  • Наблегнете на физическата активност (спорт), да се увеличите притока на кръв и нивата на допамин в мозъка. Опитайте се да намерите занимания, които обичате.
  • Направете ясен списък на вашите здравни цели и го сложете на място, където го виждате всеки ден.
  • Запишете се на консултации за хранене  - консултирайте се редовно с лице или група хора, на които имате доверие за подкрепа. Това може да ви помогне да останате фокусиран.
  • Избягвайте импулсивното казване “да” на предложения за храни и напитки: упражнявайте са да казвате: "Не, благодаря, не съм гладен."

Зелен чай и Rhodiola добавки могат да бъдат полезни за този тип мозък.

Храните ли се от тревожност?

Отговорът е “да”, ако ...

  • Използвайте храна като начин да се успокоите или намалите напрежението или страха
  • Имате физически симптоми на тревожност, като напрежението в мускулите, гризене на нокти, главоболие, болки в корема или сърцебиене
  • Очаквате най-лошото и се страхувате от бъдещето
  • Лесно се стряскате и сте склонни да блокирате в социални ситуации
  • Трудно спите

ОТ НАУЧНА ГЛЕДНА ТОЧКА: При този вид поведение се наблюдава повишена активност в базалните ганглии на мозъка, причинена от ниски нива на GABA успокояващ невротрансмитер.

ВАШЕТО РЕШЕНИЕ

  • Физическа активност: опитайте успокояващи упръжнения като йога.
  • Опитайте техники за релаксация като медитация и дълбоко дишане.
  • Борете се с отрицателните мисли (виж емоционално хранене).
  • Помислете за терапия или валериан (коренът) за подобрение на съня.

Витамин В6 и магнезий помогат за увеличаването на GABA, амино-киселина намаляваща тенденцията да преяждате в резултат на тревожност.

Тагове: Диета


микро займы онлайн