Количката е празна!
Контакти
Телефон: +359 888 644 330

адрес и запитвания
Архив

Защо не е добра идея да си набавяте хранителните вещества само от храната?

на 21 май, 2014 , 0 Коментара

Целият си живот сте се придържали към „здраволсовен” хранителен режим. И винаги са ви казвали, че добавките не са необходими стига да се храните балансирано (каквото и да означава това).

Може би с времето сте променили вижданията си и сега спазвате по-високо хранителна диета. Така или иначе, едно от най-разпространените схващания сред хората, които се стараят да се хранят здравословно е, че може и трябва да си набавят всички необходими хранителни вещества само от храната. Това схващане в никакъв случай не е универсално, вземайки предвид факта, че все повече и повече хора приемат мултивитамини. Лошото в случая е, че често, същите тези хората, които взимат мултивитамини си позволяват да се хранят по-лошо, милсийки си, че компенсират вредата от нездравословната храна с витамините, които приемат. Това определено не е най-добрият подход.

Други пък се срамуват от идеята да приемат добавки, повлияни от коментари като „Прекалено си мързелив, за да се храниш с истинска храна? Мислиш, че можеш да оправиш всичко с хапчета?” Всички имаме поне един приятел, който се храни здравословно и заклеймява добавките като догма. Този тип хора не правят разлика между лекарства от типа на статините и хранителните добавки. А разликата е съществена.

Така или иначе, при все че все още дишате и се движите, трябва да значи, че приемате правилните хранителни вещества. Добавките не са необходими…нали?

 Причини защо трябва да приемате добавки

1. Ядете нездравословно

Житните култури, бобовите растения, както и повечето вариации на модерните млечни продукти не са храна. Причината да консумираме храна е, за да поддържаме тялото и ума си във форма. Тези храни правят точно обратното.

Житните култури, бобовите растения, както и стандартните преработени млечни продукти не са хранителни. Те съдържат малки количества полезни хранителни съставки, повечето от които се усвояват трудно. Житните и бобови растения увреждат червата. Това допълнително намалява способността ви да усвоявате хранителните вещества. Дори да не ядете вече тези храни все още е възможно в тялото ви да има по-малко от необходимото количество хранителни вещества или да имате проблеми с червата, което пречи правилното усвояване на хранителните вещества.

Млечните протеини често предизвикват възпаление. Обикновените млечни продукти съдържат микотоксини, които са изключително вредни.

2. Изчерпване на почвата

Неправилните практики в земеделието изтощават почвата и тя става бедна на необходими хранителни вещества. Когато върху една почва без прекъсване се отгглеждат растения, тя губи нутриентите си по-бързо отколкото те могат да се възобновят. С времето, реколтата от тези почви е все по-бедна на хранителни вещества. Естествените торове съдържат толкова хранителни вещества колкото растението да оцелее до събирането на реколтата, но не достатъчно за нашето здраве. Резултатът са растения, които съдържат 75% по-малко микронутриенти. Трябва да се отбележи също, че повечето растения не се консумират пресни. Те престояват в камиони, по складове и магазини със седмици преди да бъдат изядени. А с времето хранителната им стойност намалява.

Повечето съвременни плодове и зеленчуци са отглеждани с цел да се повиши съдържанието им на захар, а не хранителната им стойност. В резултат на това, повечето плодове и зеленчуци са с изкуствено завишени нива на фруктоза и захар и с ниски нива на ключови хранителни вещества (това се отнася особено за вноса на плодове и зеленчуци).

Животните, хранени с беден на нутриенти фураж, също не се развиват пълноценно. Проучване, публикувано в рецензираното академично списание по Хранене и Здраве във Великобритания, сочи, че нивата на минерала мед в млечните продукти, месото и зеленчуците във Великобритания е спаднало съответно с 90%, 55% и 76%.

3. Изчерпване на водата

В следствие на модерните методи на производство, водата също е изчерпана откъм минерали. Вариацията в съдържанието на минерали между бутилираната и чешмяната вода е голяма. Обикновено се съдържат повече във водата от чешмата. Често водните филтри премахват от водата важни минерали като магнезий. Водата е била основният източник на прадедите ни за набавянето на този минерал. Ако не използвате филтър или собствен кладенец е твърде вероятно да поглъщате големи количества флуорид и недостатъчно магнезий. Това би могло да обясни защо хора, които пият вода, по-богата на калций отколкото на магнезий, по-често страдат от миокардни инфаркти и исхемична болест на сърцето.

4. Диетите с нисък прием на калории са диети с нисък прием на хранителни вещества

Да гладувате е вредно. Да приемате малко калории означава, че приемате по-малко количество микронутриенти. Хората са създадени да поглъщат големи количества калории без да пълнеят. Когато ядете по-малко (както всички ви съветват, че трябва) е възможно да останете недохранен. Когато ядете храни с ниско качество, в нормални количества, също е възможно да останите недохранен. Това е поредният пример защо има значение какво качество е храната, която консумирате.

Какво означава диета с нисък прием на калории? Според проучване проведено от Д-р Джейсън Калтон (Dr. Jason Calton), за да получи организма ни необходимото количество микронутриенти, диетата ни трябва да съдържа около 27 575 калории. Ако консумирате по-малко калории, по всяка вероятност страдате от липса на хранителни вещества.

Предците ни са си набавяли по-голямата част от необходимите калории от животински храни, тъй като те са по-наситени на енергия и хранителни вещества. В днешно време модата е да се консумира ограничено количество животински храни, което води до по-нисък прием на хранителни вещества.

В обработените с пестициди зеленчуци, съдържанието на феноли е по-ниско отколкото в екологичните. Това е така, защото растенията произвеждат полифеноли като защита срещу буболечки и патогени. Когато нямат нужда да се защитават сами, растенията спират да ги произвеждат.

Няма изискване за комерсиалните “екологични” храни (и дори е малко вероятно) да имат по-високо съдържание на полезни хранителни вещества, за да имат етикет био-продукти. От друга страна пък, екологичните храни отглеждани в добре наторена почва във вашата собствена градина е почти сигурно, че са по-богати хранително от комерсиалните (екологични или не).

Съществуват данни, че глифозата – хербицид – премахва минералите от посевите. Тепърва предстои да се знае повече по-случая, но едно е сигурно – избягвайте ГМО храните.

За съжаление био храните не винаги са достъпни, било то по финансови или логистични причини. Дори когато можете да намерите органични храни, това не означава, че те са непременно по-добри.

5. Месо от животни хранени със зърнени култури & термично обработени млечни продукти

В сравнение с месото от животни, хранени с трева, месото от животни, хранени с житни култури е безкрайно бедно на антиоксиданти, микронутриенти, полезни мастни киселини, минерали и витамини.  Житните култури не са подходяща храна нито за хора нито за тревопасните животни. Месото от животни хранени с житни култури и рибата, гледана в развъдници, са източници на токсини и засилват нуждата ви от нутриенти.

Суровото, непастьоризирано, непреработено пълномаслено мляко може да е полезно за вас. Това, което купуват хората в магазина обаче по-скоро не е. По-голямата част от хранителните вещества в млякото се намират в маслеността му (каймака). Когато намалите или премахнете маслеността му, вие премахвате и намалявате хранителната му стойност. Пастьоризирането унищожава някои от хранителните вещества, както в каймака, така и в млякоко. Обикновените млечни продукти също така съдържат високи дози афлатоксин и други микотоксини, които се съдържат в захранките за добитък.

Препоръчително е да взимате добавки, ако се храните с месо от животни хранени с житни култури или с млечни продукти от магазина.

6. Влиянието на токсините

Тялото ви се нуждае от полезни хранителни вещества, за да може да се справи с токсините. Колкото повече токсини, толкова по-голяма нужда от полезни хранителни вещества.

Ето само част от нещата, с които вашето тяло трябва да се справя ежедневно:

  1. Ксеноестрогени (пластмаси, бифесенол А, плесени, петролни продукти).
  2. Промишлени разтворители и почистващи препарати

Телата ни не са създадени да успяват да се справят използвайки хранителни вещества само от храната с всички съвременни токсини.

  • Изкуствена светлина.
  • Хранителни токсини.
  • Стрес и липса на сън.

Има още хиляди причини, предизвикващи стрес, които увеличават нуждите на тялото ни от качествени хранителни вещества. Дори да правите всичко по учебник, що се отнася до режима на хранене, е почти невъзможно да набавите всичките ви необходими хранителни вещества само от храната.

7. Усвояването на хранителните вещества с времето става по-трудно

Няколко проучвания показват, че и децата и възрастните имат нужда от повече хранителни вещества. Децата, за да могат да поддържат растежа, а възрастните – поради лошото усвояване на хранителните вещества. С възрастта, хората постепенно започват да приемат различни видове лекарства, които често взаимодействат с усвояването на хранителните вещества. Това означава, че за да се чувства тялото ви добре, трябва да приемате повече хранителни вещества в по-лесен за усвояване вид.

8. Физическата активност засилва нуждата от хранителни вещества

Спортистите често смятат, че ключът към дълъг и без болести живот се корени в упражненията. Те са едни от основните поддръжници на теорията, че добавките са ненужни и често живеят с убеждението, че спорта е най-доброто лекарство. Колкото по-физически активен е човек, толкова по-висок е разходът на енергия и следователно на хранителни вещества, нужни за производство на енергия и възстановяване. В резултат на това, при спортистите, рискът от хранителен дефицит е по-висок отколкото при хората с по-застоял начин на живот. Сериозен повод за притеснение е фактът, че повечето спортисти спазват диети с ниско количество на хранителни вещества и с високи нива на токсини.

9. Добавките могат да ви помогнат да живеете по-дълго в добро здраве

Стареенето е естествен процес, който не е приятен на никого. Ако съществуват добавки, които биха го забавили– защо да не се възползвате? Има достатъчно основания да се смята, че по-високият прием на хранителни вещества може да подобри качеството ви на живот докато стареете.

10. Разходи и здраве

Дали ни харесва или не, понякога добавките са по-евтини от истинската храна. Ако вземем например сьомгата, за вас може да е по-добре да вземете висококачествено рибено масло или крил ойл, отколкото да се задоволявате с риба, отгледана в развъдник. Сьомгата от развъдници има ниско съдържание на омега-3 и високо съдържание на токсини.

Сьомгата от развъдник също така има по-високо съдържание на паразити и бактерии. За да се прикрие лошия им вид, рибите се хранят с розов пигмент, който да смени цвета на месото им. Те имат 16 пъти по-високо съдържание на полихлорирани бифенили и пестициди от дивата сьомга. Дивата сьомга често е по-скъпа от говеждото месо и трудно се намира в България. Сьомгата от ферма може да носи повече рискове за здравето отколкото ползи. Говеждото месо, от животни хранени с трева съдържа достатъчно омега-3, но пиенето на добавки все пак е препоръчително, особено за подрастващите.

Живеем в свят, изпълнен със стрес и токсини и е напълно естествено, здравословно и нормално да се опитваме да разберем ситуацията, в която се намираме и да се борим с нея, винаги когато е възможно.

Идеята, че можете да си набавяте всички необходими хранителни вещества от храната е хубава, но практически неосъществима. Обедняването на почвата и водата, токсините в храната и в околната среда, лошото усвояване, пестицидите, спортът, недостигът на калории са все причини, които могат да доведат до дефицит на хранителни вещества. Има доказателства, че набавянето на хранителни вещества от храната е по-ползотворно за вас отколкото добавките, за това на първо място трябва да сте сигурни, че се храните добре. За съжаление, рядко здравословният хранителен режим е достатъчен.



Коментари

Остави коментар

Вашият коментар

* Име:
* E-mail: (Не се публикува)
   Уебсайт: (Site url with http://)
* Коментар:
Код за верификация:
микро займы онлайн